De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen

Door: Marlou

Blijf op de hoogte en volg Marlou

25 Februari 2013 | Portugal, Sesmarias

Zondagochtend zijn we vroeg vertrokken. Om half 6 ging de wekker en om half 7 zaten we in de auto om eerst Tamara op te pikken en daarna door te rijden naar het vliegveld. Natuurlijk gaat alles niet zoals gepland, aangezien het de hele nacht gesneeuwd had. Gelukkig waren we nog ruim op tijd op het vliegveld. Na wat hectiek (bagage te zwaar, nog een paar minuten om er wat uit te halen voor de gate zou sluiten), tranen en knuffels was het ons dan toch gelukt. We konden gaan vliegen.

De vlucht was prima. Toen we aankwamen, kwam Wieteke (onze begeleider van de stageschool) ons ophalen. Ze bracht ons naar ons huis. Hier was de huisbaas aanwezig. Het huis is nog groter dan we dachten.. In dit huis wonen nog 2 anderen. 1x in de week komt er een schoonmaakster, een tuinman en een zwembadjongen. Waaaauw, Tamara en ik stonden met open mond te luisteren.. haha!

Nadat we dit allemaal gehoord en gezien hadden, hadden Tamara en ik eigenlijk ontzettende honger. Het was al 3uur en we hadden nog niks gegeten. 3 straten verder is een supermarkt. Hier zijn we heen gelopen. Daar aangekomen zat de supermarkt op zondag om 13u dicht. Helaas!
Dus maar weer naar huis. Ilse (ons huisgenootje) vertelde ons dat er hier in de buurt ook een Lidl zat. Nou, wij op naar de Lidl. Het is hier best heuvelig en op de heenweg gingen we alleen maar bulten af. Wat dus betekent dat we op de terugweg tegen allerlei bulten op moesten fietsen. Op de heenweg kwamen we een heel mooi stukje uitzicht tegen. Hier zag je een soort strandje met allerlei boten. Even een foto gemaakt en toen zijn we weer verder gaan fietsen. Uiteindelijk zagen we de Lidl, wat waren we blij. Eindelijk eten.

De terugweg verliep iets minder goed, we waren eerst de verkeerde straat ingegaan, later was de band van mijn fiets lek. Dit betekende dat we dat hele eind zouden moeten gaan lopen. Balen!! Nou wij zijn vol goede moed gaan lopen, maar dat ging best moeilijk met die boodschappentassen en de lekke band. De band lag nog een aantal keer naast het wiel, waardoor de fiets op de kop moest om er weer goed opgezet te worden, haha echte fietsenmakers. En die Portugezen maar kijken.
Na een halfuur gelopen te hebben, kregen we Wieteke te pakken. Ze vond ons erg zielig en is ons op komen halen, waarna ze ons thuis heeft afgezet. Al met al hebben we 3 uur over de boodschappen gedaan haha.

Bij thuiskomst moesten we de koffer maar eens uitpakken. Na de koffer uitgepakt te hebben, zijn we gaan koken. De eerste maaltijd was prima, spaghetti haha! Na het eten hebben we onze slaapkamers gezellig gemaakt en de gekregen kaartjes en cadeautjes een mooi plekje gegeven.

De volgende dag moesten we om 8.40u op stage zijn. Spannend!! De school begint om 9u en eindigt om half 4. We krijgen tussen de middag op school warm eten (luxe). Het is een leuke school met leuke en lieve kinderen. Ik heb 6 kinderen in mijn klasje. Deze week mogen we nog lekker even kijken en een begin maken aan onze opdracht. Volgende week gaan wij voor de klas staan. Vandaag hebben we in de pauzes heerlijk in de zon gezeten en gespeeld. Het is nu ongeveer 17 graden en in de zon is het nog iets warmer. Na de middagpauze hebben we een namenrondje gedaan met alle kinderen van de basisschool. Dit zijn er jawel, 14 hahaha. Op deze school zit ook het middelbare onderwijs en een crèche. Daarna hebben we met z’n allen gezellig gevoetbald.

Het is nog wel wennen hier, maar dat komt allemaal nog wel. ´s Avonds koelt het nog erg af. We hebben 2 fietsen tot onze beschikking, nu nog maar 1. We zitten eraan te denken om samen een scooter te gaan huren (althans, dit werd ons aangeraden). We wonen in een dorpje waar de winkels etc. niet op fietsafstand zijn namelijk. Dit hebben we gemerkt haha.
Er zit helaas geen wifi in het huis. We gebruiken de wifi van de buren, maar hiermee heb je alleen op een plekje naast het huis en een klein stukje van de keuken bereik.

Zoo, dit was mijn eerste echte reisverslag vanuit Portugal.

Liefs Marlou

• 25 Februari 2013 - 21:16

Ellen:

Ha Marlou!
    Wat leuk om nu al wat van je te lezen!! Wat een pech de eerste dag, maar ik moest er wel een beetje om lachen ;) Wel een temperatuurtje daar waar we in Nederland jaloers op zijn... Haha! Succes deze eerste dagen!
    xxx Ellen

• 25 Februari 2013 - 21:23

Manon:

heeeee marlou!

jezus wat een verhaal, maar wel leuk om te lezen!:)
    fijn om te horen dat alles goed met je gaat!
    en heb je gekookt? of heb je tamara dat maar laten doen?:p

en die temperaturen oeeh ik ben jaloers, hier ligt er nog steeds sneeuw......

veel plz en succes! :D xxxxx

• 25 Februari 2013 - 21:27

Selina:

Marlou! Voor mij 1 zorg minder, je krijgt elke schoolmiddag warm eten;). hihi. Nonnie en ik voelen al een gapend gat op whatsapp! Heel veel genieten! Xx Selina

• 25 Februari 2013 - 22:20

Marlou Schulte:

Ik wil jullie niet jaloers maken hoor Ellen, maar ik snap het :p
    Haha Selina en Manon, foei. Ik kan hartstikke goed koken!!

• 26 Februari 2013 - 14:05

Groep 8a:

Heey juffie,

Leuk om je verslag te lezen. Wij zijn allemaal jaloers op het mooie huis met het zwembad!
    We missen je nu al.
    Veel plezier in Portugal en veel succes met je 6 "nieuwe"kinderen.

Groetjes,
    Alle kinderen van 8a en juf Caroline

• 26 Februari 2013 - 17:26

Leonie:

heey juf marlou
    fiets pech wat jammer
    maar wel super leuk zo een groot huis :)
    de foto's zijn ook harstikke leuk :)
    heel veel plezier nog in Portugal

liefs leonie