De eerste week in Portugal - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu De eerste week in Portugal - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu

De eerste week in Portugal

Door: Marlou

Blijf op de hoogte en volg Marlou

03 Maart 2013 | Portugal, Sesmarias

Haaaa allemaal,

We zitten hier nu alweer een week, wat gaat de tijd snel zeg!! Het gevoel dat we hier al een week zitten is er totaal niet. Deze week hebben we van alles meegemaakt.

We zijn de hele week op school geweest. Op maandag en dinsdag zijn we in de klas geweest om te kijken hoe het allemaal gaat hier. Woensdag, donderdag en vrijdag zijn we bezig geweest met de voorbereidingen voor onze tijd hier op school. Aankomende maandag moeten we namelijk beginnen met lesgeven.

We wonen in het plaatje Sesmarias. Dit is een dorpje in de Algarve. Aangezien de winkels etc. niet op fietsafstand liggen, hebben we besloten een scooter te gaan huren. Dinsdagmiddag is Edu met mij naar de winkel gegaan waar we een scooter konden gaan huren. We zijn samen op Ilses scooter naar het dorpje Carvoeiro gereden waar deze winkel is. Na allerlei proefritjes gemaakt te hebben, waarbij we ook het strand gezien hebben (wauww!!) wisten we welke scooter het moest worden. Doordat dit een tijdje geduurd had, was Tamara een beetje ongerust. Ik kreeg allerlei sms’jes waar we bleven, of t wel goed ging enzovoort. We zijn nog langs de supermarkt gereden voor de boodschappen en 3uur later waren we eindelijk weer thuis, maar wel met een scooter.
Met deze scooter hebben we ondertussen al heel wat lol gehad. Zo wilden we boodschappen gaan halen bij de Lidl. Natuurlijk hadden we weer veel te veel meegenomen, want ja alles is toch wel erg lekker! Bij de scooter hadden we alle boodschappen op de grond neergelegd, want we moesten het anders inpakken. Een oud vrouwtje dacht dat we alles hadden laten vallen en ging ons helpen met inpakken haha. Daarna wilden we de boodschappen op de scooter zetten, wat volgens een man weer anders moest, dus hadden we deze tips van de man ook maar opgevolgd. We worden overal mee geholpen hier, erg handig haha!
Dinsdagavond hebben Tamara en ik wijntjes gedronken met Edu. Hij heeft ons van alles verteld over Portugal. Ook heeft hij ons verteld waar we absoluut heen moeten gaan de komende 3 maand. Weer wat wijzer geworden dus.

Op woensdagmiddag moet Tamara lesgeven van half 3 tot half 6. Ik ben om half 4 vrij. Ik had Matthijs gevraagd even met me mee te gaan naar een pinautomaat. Tamara en ik wisten de weg namelijk nog niet. Dat wilde hij wel, we zijn naar Portimão gereden. Hier zit een heel groot shoppingcenter genaamd Aqua. Wauw, ik was helemaal onder de indruk. Wat groot en wat veel winkels. Ik ben tot de conclusie gekomen dat we hier ons geld wel uit kunnen geven. Na gepind te hebben konden we weer naar huis. Tamara zou op de scooter naar huis gaan en Matthijs was zo lief om me met de auto naar huis te brengen. Bij huis aangekomen kwam ik erachter dat Tamara de huissleutel nog had. Haha oepss!! Gelukkig wilde Matthijs nog meerijden om de sleutel op te halen, zodat ik toch het huis in kon.

Donderdag en vrijdag zijn Tamara en ik druk geweest op school. We zijn bezig geweest met het begin van onze afstudeeropdracht, ik heb een planbord gemaakt voor in de klas, we hebben een poppenhoek gemaakt voor de kleuters etc. Op vrijdag is de school om 14.15 uit.
Na school zijn we met Ilse en Edu eerst naar Carvoeiro gereden en daarna naar Portimão. Edu en Ilse besloten om de toeristische route te nemen voor ons. We wisten dat Portugal een mooi land zou zijn, maar zo mooi? Nee, dat hadden we niet gedacht. We hebben veel mooie uitzichten gezien. Tamara en ik waren helemaal onder de indruk. Bij Portimão aangekomen waren we Ilse en Edu kwijt. Tamara en ik zijn de parkeergarage ingereden. Na wat rondjes te hebben gereden. hebben we aan de parkeerwachter gevraagd waar we onze scooter mochten neerzetten. Hij wees een plek aan en wij dachten de snelste route erheen te nemen. Wisten wij veel dat dit een andere ingang was voor de parkeergarage. Opeens begon die man keihard te rennen, wij ons van geen kwaad bewust reden gewoon door. Totdat we zagen wat er aan de hand was. Er kwam namelijk op onze weg een auto om de bocht die wij niet konden zien. Hahah, die man rende dus zo hard om die auto tegen te houden voor ons. Wij lagen helemaal in een deuk. De parkeerwachter kon er wel om lachen, maar hij heeft ons ook duidelijk gemaakt dat dit niet echt slim van ons was. Zoals jullie lezen, maken we van alles mee hier. We hebben de scooter geparkeerd en zijn lekker gaan shoppen en eten. We hadden geen zin om kleren aan te passen dus besloten we om hier zaterdag weer heen te gaan.

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen, de eerste wasjes gedraaid, het huis opgeruimd, in het zonnetje gelegen en terug gegaan naar Aqua. Toen we thuis kwamen was Edu bezig de kachel aan te maken. Tamara en ik hebben een pastasalade met kip gemaakt en daarna zijn we gezellig met z’n vieren bij de kachel gaan zitten. Tamara heeft ons even al haar Twentse grappen verteld.
Vandaag waren we van plan naar ons privé-strandje te gaan lopen. Dit werd m helaas niet. Het is niet zulk mooi weer. Vanochtend regende het. Vandaag is dus een beetje een lambaldagje. Reisverslagen typen, kijken wat we allemaal moeten doen voor ons afstudeerverslag etc.

Deze week zijn we van plan de sportschool een bezoekje te brengen. Eens kijken hoe de zumba-lessen etc. hier gegeven worden. Helaas wordt het deze week niet zulk mooi weer, maar gelukkig wil het volgende week beter worden.

Zo, het verhaal is weer iets te lang geworden. Vanaf morgen moeten we hard aan de bak. We zijn benieuwd!!

Ons adres is:
Casa vale mar (zo heet het huis)
Urbanizaҫoa Sesmarias 264
8400-080
Lagoa, Portugal

Veel liefs van mij.

  • 04 Maart 2013 - 11:26

    Marita Kolner:

    Hallo Marlou,

    Ik heb net je verslag gelezen.
    Wat veel nieuwe indrukken heb je al opgedaan in zo'n eerste week!
    Ook je foto's heb ik bekeken, zo hebben we een idee waar je zit en hoe het eruit ziet.
    Lijkt me prima en wat een prachtig land.
    Nu nog wat warmer weer, dan is het helemaal in orde...
    Heb je een goede start gemaakt op school?
    De poppenhoek zag er in ieder geval op de foto leuk uit.
    Wij zijn ook weer begonnen afgelopen week.
    De ski-vakantie in Oostenrijk was prachtig en heeft ons echt goed gedaan.
    Lekker er even tussenuit.
    Ik wens je veel succes op je nieuwe school en natuurlijk ook veel plezier!
    Geniet ervan!!!

    Groetjes, Marita

  • 06 Maart 2013 - 17:43

    Marlou Schulte:

    Haa Marita,
    Ja het is een heel mooi land. Het is deze week al wel wat warmer, maar als het in Nederland mooi weer is, is het hier slecht haha. Dat hebben we gemerkt wat een regenbuien zeg!!
    We hebben een goede start gemaakt op school. Ik ben maandag begonnen voor de groep.
    Ja, de poppenhoek is ook erg populair gelukkig.
    Fijn dat de ski-vakantie zo mooi was!! Nu kun je er weer volop tegenaan he haha.
    Dankjewel Marita,
    Liefs Marlou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1424
Totaal aantal bezoekers 10874

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 30 November -0001

Afstudeerstage in Portugal

Landen bezocht: