Time flies - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Marlou

Blijf op de hoogte en volg Marlou

20 Maart 2013 | Portugal, Sesmarias

Olá todos,

Tudo bem?
Met mij gaat alles goed. We zitten alweer in onze 4e week.
Het zonnetje begint eidenlijk wat meer te schijnen.

Afgelopen woensdagavond hadden we gezellig met Edu, Ilse en Matthijs wijntjes gedronken in een gezellig kroegje in Carvoeiro. Toen we thuiskwamen, zijn we nog even op ons balkon gaan zitten. Er zou voor een weekend iemand in ons huis slapen, die ook een kijkje op de school kwam nemen. We hebben natuurlijk even gewacht tot ze aankwam, om haar een warm welkom te geven haha.
Met haar hebben we nog een wijntje gedronken en voor we t wisten was t al weer laat.

Donderdag en vrijdag was het mooi weer.
Donderdag ben ik lekker met mijn klasje in de zon gaan zitten om les te geven.
Vrijdag na schooltijd besloten Tamara, Ilse en ik om ons privéstrandje op te zoeken. We hoorden van meerdere mensen dat dit mooi moest zijn.
Je kon er alleen lopend vanuit de achtertuin komen door de bossen. Nou wij de spullen gepakt en op naar het strand. Wat ze ons niet hadden verteld, was dat de weg erheen, niet de makkelijkste weg was. Dit hebben we gemerkt. We dachten dat ons huis veel trappen had, maar wat een vermoeiende tocht was dit. Op een gegeven moment liep de weg dood en moesten we een ander grindpaadje in. Nou na nog een stuk gelopen te hebben, zagen we in de verte de zee. Op dat moment keken we ook naast ons en zagen we een diep dal, wauw wat zaten we hoog! Uiteindelijk kwamen we bij het strandje uit. Wauw, het was inderdaad erg mooi. Het was geen strandje waar je kon liggen, maar er waren alleen rotsen. Heel mooi!
Ik besloot om de rotsen te gaan beklimmen, waarna Ilse en Tamara me gevolgd zijn. Droog aankomen op een rots, hebben we een fles wijn losgemaakt en hebben we onze vrijdagmiddagborrel op een rots gedronken, haha. Erg bijzonder!
Aangezien de heenweg best lastig was, wisten we op de terugweg niet meer waar we langs waren gelopen. Alles leek zo op elkaar. Na een tijdje nagedacht te hebben besloten we maar gewoon een weg te nemen waarvan we alle drie geen idee hadden waar we waren. We zagen allemaal huizen en op een gegeven moment hadden we door dat dit een vakantiepark was. Haha de mensen keken ons al raar aan dat we daar liepen. Gelukkig was dit vakantiepark dichterbij ons huis dan we dachten.

Vrijdagavond zijn Tamara en ik naar Carvoeiro geweest om boodschappen te doen. We zijn eerst de winkeltjes in Carvoeiro afgegaan en daarna zijn we naar de supermarkt gegaan. Toen we de supermarkt binnenliepen, keek ik Tamara aan en zei: “Huh, Tamara waar is je helm dan weer?” Ze had namelijk geen helm op. Tamara dacht dat ik een grapje maakte en haar helm had verstopt. Wij nadenken waar die helm nou weer zou kunnen liggen, bleek dat haar helm nog thuis lag haha. We hadden contact met ons huisgenootje en die kon ons vertellen dat haar helm nog thuis lag. Toen we weer naar huis wilden rijden, dacht Tamara dat elke auto die achter ons reed de politie was. Wat een zenuwpees had ik achter me zitten haha.

Zaterdag zijn Tamara en ik naar Albufeira geweest met de bus. Toen we daar aankwamen hebben we aan allerlei mensen gevraagd hoe we t snelst in het centrum zouden komen. 1 vrouw vertelde ons dat er een treintje rond rijdt waar je telkens in en uit kon stappen. Nou wij in dat treintje waar verder alleen maar 65plussers inzaten, haha wat een lol. We zijn in het nieuwe en oude centrum geweest. Hier gaan we zeker een keer uit! In het oude centrum hebben we genoten van een lekkere Nederlandse frikandel, heeerlijk!! Ook hebben we het strand gezien natuurlijk. Helaas was het een regenachtige dag, waardoor het er allemaal iets minder mooi uitzag.

’s Avonds zijn we weer uitgeweest in Praia da Rocha. Uiteraard was dit weer erg gezellig. De mensen denken dat we uit allerlei verschillende landen komen: Zweden, Finland, Duitsland, Nederland. Van alles wordt er gegokt.

Zondag was de laatste dag van Ilse hier. Na 2,5 maand is ze maandag weer naar Nederland gevlogen. We zijn zondag lekker uit eten geweest met haar. Ilse heeft hier niet hele warme temperaturen meegemaakt, daarom heeft ze dus geen plezier gehad van het zwembad bij ons huis. Ze was wel van mening dat ze hier een keer moest inspringen. Zo gezegd, zo gedaan. Zondagmiddag stond ze in haar badkleding in de kamer. Wij waren helemaal verrast, ging ze er nu echt inspringen met die regen? En ja, dat deed ze wauw!!

We vinden het jammer dat ze weg is, ons huis is toch wel leeg nu, haha.

Maandag scheen de zon volop. Thuis kwam ik erachter dat ik al verbrand was. Tamara en ik zijn na school gelijk naar huis gegaan om nog even van de zon te kunnen genieten. Heerlijk!

Aankomende donderdagavond begint voor ons de vakantie. Ze hebben hier 2 weken paasvakantie. We hebben geluk dat het mooie weer maandag echt begint te komen :)
Vanavond komt een vriendinnetje van Tamara voor een weekje langs. Ergens volgende week komt Jamal ook voor een weekje langs. Hij wil me nog niet vertellen welke dag, een verrassing dus.

Wij gaan nu lekker 2 weken genieten van het mooie land, het zonnetje en alle leuke dingen die we gaan doen.

Tot snel!!

Liefs van mij

p.s. Ik vind het ontzettend leuk dat jullie mijn verslagen allemaal lezen en ik er zoveel leuke reacties op krijg!! Dankjewel :)

  • 20 Maart 2013 - 20:55

    Ans Voortman:

    Lieve Marlou,
    Eindelijk dan een reactie van mij. Ik lees al je verslagen en ik moet je zeggen dat je erg leuk schrijft.
    Wat heb je al veel meegemaakt en wat ondernemen jullie veel. Leuk hoor. Heerlijk voor jullie dat het nu wat warmer wordt. Hier is het nog steeds winter. Ik ben het nu echt zat en verlang ook naar het zonnetje.Ik heb de afgelopen 10 dagen Florine en Amelie te logeren gehad. Het is heel goed gegaan met de meisjes en ik heb genoten van m`n kleindochters. Florine begint al hele verhalen te vertellen en Amelie brabbelt ook al. Cor was achter het huis bezig de tegels van het terras eruit te halen en toen Florine dat zag wou ze ook graag naar buiten. Dus laarsjes, jas en handschoenen aan en de muts op.
    Met de schep in de hand en dat naar opa toe. Wat heeft ze genoten. Ze mocht in de kruiwagen zitten
    zand scheppen en ik moest maar kijken wat ze allemaal kon. Florine is niet meer zo verlegen.
    Marlou ik las net in je verslag dat je vanaf donderdag twee weken vacantie hebt en dat Jamal ook nog langs komt. Daar kijk je zeker erg naar uit en dan maar lekker van elkaar en het land gaan genieten .Trouwens wat hebben jullie een leuke poppenhoek gemaakt. Marlou ben je ook al begonnen met je afstudeeropdracht? Ik wens je nog heel veel plezier en een hele leuke week met jamal en hoop binnenkort weer iets van je te lezen. Lieve groetjes van je peettante en Cor.

  • 21 Maart 2013 - 14:08

    Marlou Schulte:

    Haa Ans,

    Wat leuk dat je mijn reisverslagen volgt!
    We hebben inderdaad al veel meegemaakt ja. Zijn we blij mee :)
    Ik hoorde van mama al dat er nog steeds sneeuw ligt bij jullie, bah koud zeg!
    Wat gezellig dat ze zolang bij jullie zijn geweest. Het gaat dus goed met de dames, wat fijn.
    Ik kijk er zeker naar uit dat Jamal komt :)
    Ja de poppenhoek is leuk geworden he? Hij is ook erg in trek bij de kinderen. Elke dag zie ik de dames weer in de verkleedjurken rondhuppelen haha.
    Ik ben elke donderdag en vrijdag bezig met mijn afstudeeropdracht. Ik heb een begeleidster hier die ons ontzettend goed helpt en wil helpen, daar zijn we erg blij mee.

    Veel liefs van mij.

  • 21 Maart 2013 - 20:58

    Jacqueline Steggink:

    Hoi Tamara en Marlou,
    Dit klinkt goed allemaal! Het is nu eindelijk lente dus met de zon zal het vast goed komen! We kunnen hier de deur nog niet uit zonder dikke jas en handschoenen brrr!
    Leuk dat Jamal komt, hij kwam afgelopen woensdag de jongens van de Alexander nog trainen.
    Jullie hebben wel weer snel vakantie zeg. Jullie zijn er net...
    Veel plezier en vergeet vooral niet te genieten van alles
    Groetjes Jacqueline

  • 03 April 2013 - 12:26

    José Beernink:

    Hallo Marlou,
    Erg leuk al jullie verhalen te lezen, een hele belevenis, dat nemen ze je nooit weer af. Hoop dat het weer bij jullie nu ook beter wordt. Hier is eindelijk zon, maar nog wel koud. Stef is vandaag jarig, staat een mooie halve Abraham, je zult vast wel foto's zien. Koen is ook jarig vandaag en hij komt vanaf vandaag weer een tijdje bij ons in wonen met Mironne, dan kunnen ze hun eigen huis verbouwen. Pasen is hier weer erg gezellig verlopen, ik hoop dat jullie het ook leuk hebben gehad. Heel veel groeten van iedereen hier en geniet ervan! Fam. Beernink.

  • 03 April 2013 - 13:58

    Marlou Schulte:

    haha Jacqueline na deze vakantie hebben we ook geen vakantie meer hier dus even extra genieten he haha!

    Gefeliciteerd met Koen, José. Het weer was de afgelopen 2 dagen super. Vandaag zou het de hele dag gaan regenen, maar we hebben nog geen regen gezien vandaag. Het zonnetje schijnt lekker. Ik heb een halve abraham gezien ja haha. Gezellig dat ze weer bij jullie komen wonen :)
    Wij hebben niet zoveel van Pasen gemerkt eigenlijk. Leuk dat het gezellig was bij jullie!

    Groetjes van hier
    xx

  • 03 April 2013 - 13:58

    Marlou Schulte:

    haha Jacqueline na deze vakantie hebben we ook geen vakantie meer hier dus even extra genieten he haha!

    Gefeliciteerd met Koen, José. Het weer was de afgelopen 2 dagen super. Vandaag zou het de hele dag gaan regenen, maar we hebben nog geen regen gezien vandaag. Het zonnetje schijnt lekker. Ik heb een halve abraham gezien ja haha. Gezellig dat ze weer bij jullie komen wonen :)
    Wij hebben niet zoveel van Pasen gemerkt eigenlijk. Leuk dat het gezellig was bij jullie!

    Groetjes van hier
    xx

  • 03 April 2013 - 13:58

    Marlou Schulte:

    haha Jacqueline na deze vakantie hebben we ook geen vakantie meer hier dus even extra genieten he haha!

    Gefeliciteerd met Koen, José. Het weer was de afgelopen 2 dagen super. Vandaag zou het de hele dag gaan regenen, maar we hebben nog geen regen gezien vandaag. Het zonnetje schijnt lekker. Ik heb een halve abraham gezien ja haha. Gezellig dat ze weer bij jullie komen wonen :)
    Wij hebben niet zoveel van Pasen gemerkt eigenlijk. Leuk dat het gezellig was bij jullie!

    Groetjes van hier
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 715
Totaal aantal bezoekers 10859

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 30 November -0001

Afstudeerstage in Portugal

Landen bezocht: