Familie op bezoek! :) - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu Familie op bezoek! :) - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu

Familie op bezoek! :)

Door: Marlou

Blijf op de hoogte en volg Marlou

01 Mei 2013 | Portugal, Sesmarias

Olaaaa,

Het werd maar weer eens tijd voor een reisverslag. Na onze vakantie zitten we inmiddels al weer drie weken op school. De laatste dagen van de vakantie hebben we nog lekker genoten.

Zo zijn we donderdagavond met Martin en Matthijs naar Faro geweest om daar uit te gaan. In Faro wonen nog 4 anderen vanuit de Pabo waar we gezellig mee op stap gingen. We gingen met de auto waarbij Matthijs de heenweg reed en ik de terugweg de bob was.
Wat een ervaring. ’s Nachts op een Portugese weg rijden is geen pretje haha. Nauwelijks lantaarnpalen en ook nog eens bijna een poes onder gereden. Rond 7 uur waren we eindelijk thuis. Dit was wel even zuur, want twee uur later zouden Soraya en Bas (zusje van Tamara en de vriend van Soraya) komen. Het was een leuk weekend! Ze hadden erg veel geluk met het weer. Het hele weekend scheen de zon namelijk. We hebben lekker aan het zwembad gelegen, zijn naar allerlei strandjes geweest, zijn wezen stappen en lekker uit eten geweest. Vrijdags toen ze aankwamen moesten ze natuurlijk gelijk ons zwembad uitproberen. Ik had eerder hier al een mand gezien met ballen, een luchtbed, zwembadspelletjes etc. Ik dacht misschien zit er wel wat leuks tussen voor ons. Nou dat zat er. Eerst liepen er 2 salamanders uit en even later toen we dachten dat er geen dieren meer in zaten, sprong er een grote sprinkhaan uit, recht op mij af. Gillen!! Tamara dacht dat er iemand vermoord werd, die was nog binnen en kwam haastig naar buiten haha.

Maandagochtend werd Tamara wakker met een grote rode bult achterop haar been. Ik dacht dat t een mega grote muggenbult was. De dinsdag erna vroeg Tamara in de pauze of ik even naar die bult kon gaan kijken, want hij begon toch wel echt pijn te doen. Ik schrok me dood: “Woow, dit is niet best Tamara”. Er zat een hele grote rode bult op haar been met een witte rand eromheen. Ik heb een leerkracht voor dr opgehaald en die vroeger verpleegkundige was. Ze zei dat het waarschijnlijk een giftige spinnenbeet was. Tamara moest gelijk met haar mee naar het ziekenhuis. Ze kreeg 2 grote injecties en 3 doosjes tabletten voor een week. De dokter vertelde haar dat ze waarschijnlijk ’s nachts in bed gebeten was door een spin. Nou dat moet je Tamara geen 2x zeggen. ’s Avonds moest en zou haar hele kamer onderzocht worden op spinnen. Alles stond op z’n kop. De matrassen moesten uit de bedden, het dekbed moest eruit, het bed moest van de kant, de kastjes werden nagekeken. Letterlijk alles dus, haha!

2 weken geleden op donderdag was het dan eindelijk zo ver. Mijn lieve familie kwam op bezoek voor 4 dagen. Hier had ik erg naar uit gekeken. Toch wel gek als ze dan opeens voor je neus staan. Nadat ik een ontbijtje voor ze had klaargemaakt, ben ik naar buiten gegaan om ze op te wachten. Jaa, daar kwamen ze aan :) Na wat knuffels, allerlei lekkere dingen uit Nederland en een cadeautje van Jamal, hebben we lekker ontbeten en zijn we naar het strand gegaan. Het was warm. Hier hebben we lekker de hele dag genoten. ’s Avonds zijn Tamara en ik nog naar onze hiphoples gegaan en daarna gingen we uiteten in Carvoeiro. Vrijdags heb ik ze de school en verschillende strandjes laten zien. 1 was overduidelijk de mooiste die dag en daar zijn we ‘s middags ook heen gegaan. Nog een lekker stranddagje dus. ’s Avonds zijn we naar Aqua geweest het shoppingcenter. Hier moesten we natuurlijk wel even winkelen. Daarna nog even een terrasje meegepikt.

Zaterdag zijn we naar Albufeira gereden. Tamara en ik hadden allerlei foldertjes thuis van dingen die we konden gaan doen. Tim vond hier een folder tussen van een boot die langs de kust zou varen en daarna ver de zee op zou gaan om dolfijnen te spotten, waarna we vervolgens langs de rotsen terug gingen. Dit leek ons wel wat. Nou dat was het, wauw wat ontzettend gaaf!! Echt een aanrader. De boot ging hard over de golven wat al gaaf was, maar toen we ook nog eens dolfijnen zagen waren we helemaal onder de indruk. Wat een mooie dieren. Mam heeft ze goed op de foto kunnen zetten! Na de boottocht hebben we in Albufeira op een terras gezeten waar we eerder al met Jamal gezeten hadden. Het zonnetje scheen lekker, dus we moesten ook even naar het strand natuurlijk. Daarna lekker in Albufeira uit eten geweest en op het terras veel mensen gespot. De ene had een mega kort rokje aan, de ander was dronken, weer een ander had super hoge hakken etc. Hier hebben we dan ook hard om moeten lachen. Eenmaal thuis even douchen en klaarmaken om uit te gaan. Adrian de taxichauffeur even appen om te vragen of hij ons kan wegbrengen en gaan met die banaan.
Zondag was alweer de laatste dag. Wat gaat het toch snel steeds. Na een lekker ontbijtje zijn we naar Lagos gereden. In Lagos hebben we even rondgelopen en vervolgens zijn we doorgereden naar Ponte Da Piedade. Hier waren Tamara en ik al eerder met Jamal en Stephanie geweest. Een hele mooie plek met mooie rotsen en zee. Daarna lekker op het strand gelegen. ’s Avonds hebben Tamara en ik onze lekkere pastasalade gemaakt voor iedereen. Die moest natuurlijk wel geproefd worden he. Nou, gelukt! De salade was een succes. Maandagochtend moesten ze al vroeg weer vertrekken. Om half 7 moest ik ze dan echt gaan uitzwaaien. Helaas, maar het was een topweekend!! Heerlijk genoten met z’n allen. Toen ik weer terug in huis was, lagen er allemaal lieve briefjes van ze. Erg leuk om dan te lezen! Na dit weekend moesten we weer back to school. Helaas weer hard aan het werk. Het is niet alleen maar strandjes bezoeken en luieren.

Dinsdag was Tamara jarig. Ik had mijn wekker eerder gezet om een ontbijt voor haar te maken en een slinger op te hangen. Om half 8 ben ik naar haar kamer gegaan om haar wakker te maken met een toeter en een liedje. Na het ontbijt en de cadeautjes zijn we naar school gegaan waar haar verjaardag verder gevierd werd. ’s Avonds thuis nog even een feestje, zodat ze zich toch nog een beetje jarig voelt hier in Portugal.

De feestdagen hier vinden wij ook geen probleem. De dag van de revolutie bijvoorbeeld afgelopen donderdag. Dat betekende woensdagavond dus lekker stappen!!

Zaterdag de hele dag voor school bezig geweest. Normaal wanneer de zon schijnt, gaat het: “Euh, de zon schijnt toch wel erg lekkre he?, Zullen we naar t strand?” “Hm ja, als we dan morgen voor school bezig gaan kunnen we nu naar het strand.. Oke prima!” Maar zaterdag waren we trots op onszelf. We zijn de hele dag bezig geweest met ons onderzoek. Dit moet ook wel, want we zijn nog maar 4 weken op stage. 31 mei is de laatste dag op stage van ons.

Gisteren was het toch wel een bijzondere dag. De allerlaatst koninginnedag. Dit hebben we natuurlijk ook in Portugal gevierd. Eerst hebben we op school de hele dag spelletjes gedaan met de kinderen. Tussendoor natuurlijk tv kijken om niks te missen van het hele gebeuren. ’s Avonds zijn Tamara en ik wezen stappen in onze oranje outfit. Vandaag is iedereen vrij in Portugal dus t was weer gezellig druk.


De ticket terug is ook geboekt. Donderdag 6 juni komen we weer thuis. Nog 5 weken te gaan dus. Manon en Selina komen over 2 weekjes nog langs en Ellen komt nog om lekker een paar dagen vakantie met ons te vieren en om ons vervolgens mee te nemen naar Nederland.

Zo, dat was het weer voor vandaag.

Veel liefs van mij :)

  • 01 Mei 2013 - 17:33

    Marleen Sand:

    Heee Marlou, super leuk om dit allemaal te lezen zeg!! ik hoorde van anne wat er was gebeurd met tamara. we schrokken echt wel! hier hebben we heel veel kakkerlakken dat is ook geek pretje haha. Wij vliegen ook 6 juni terug, toevallig zeg!! Heeel veeel succes en veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 10864

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 30 November -0001

Afstudeerstage in Portugal

Landen bezocht: