Even een update vanuit Portugal - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu Even een update vanuit Portugal - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu

Even een update vanuit Portugal

Door: Marlou

Blijf op de hoogte en volg Marlou

11 Maart 2013 | Portugal, Sesmarias

Zooo, wat vliegt de tijd hier zeg. Tijd voor een reisverslag.

Ik heb maandag, dinsdag en woensdag voor het eerst de hele dagen les gegeven. Dit ging goed. Telkens hoor ik weer, juf mogen we vandaag nog in de poppenhoek? Onze missie voor de nieuwe poppenhoek is dus geslaagd :). Donderdag en vrijdag ben ik bezig geweest met het maken van een planbord en heb ik een begin gemaakt aan mijn afstudeerverslag. Hier moeten we nog hard mee aan het werk zijn we al achter gekomen. Jeetje, wat een werk zeg!
Vrijdagmiddag en avond hebben we samen met Edu de hele klas van Tamara overhoop gehaald. Alles hebben we uitgezocht en opgeruimd. Het is namelijk 1 grote chaos op school. Overal liggen materialen en spullen verspreid door de school. Toen we vrijdagavond helemaal moe thuiskwamen, stond er een pakketje uit Nederland op ons te wachten. Jeeeej gillend rende ik naar binnen. Wat een verrassing!! Allemaal lekkere en leuke dingen uit Nederlands van mama en Jamal.

Het weer was deze week echt Hollands. Terwijl jullie genoten van het zonnetje, moesten wij het doen met regen, regen en nog eens regen. Balen zeg! Daar ging ons plan om een bruin kleurtje te krijgen.
Zondagavond begon het al te stormen. Toen we maandagochtend wakker werden, regende het nog steeds. Wij dachten, oh nee als we op de scooter naar school moeten, worden we ontzettend nat. Gelukkig kwam toen we net weg wilden gaan onze reddende engel. Marieke onze huisbaas die ook op de school werkt kwam binnen om te vragen of we een lift wilden. Hier hoefden we natuurlijk niet lang over na te denken.
Het weer is hier wel apart. Tussen alle buien door, kan het zo zijn dat de zon volop schijnt, maar een kwartier later zie je alleen nog maar donkere wolken.
We hebben even nagevraagd hoe dat hier zit, want wij waren natuurlijk hartstikke jaloers op het zonnetje in Nederland. Nou het zit zo, als het bij jullie mooi weer is, is het weer hier slechter.
Dat hebben we gemerkt ook, zaterdag begon het bij jullie weer slechter te worden, maar toen heb ik hier ’s ochtends lekker in het zonnetje gelegen.
Zaterdagmiddag zijn we met Ilse naar Portimão gereden. Ondertussen zijn we afslagen bij elk strandje dat we tegenkwamen. Waauww!! We hebben mooie strandjes gezien! Toen we in Portimao aankwamen hebben we de weg gevolgd naar Praia da Rocha. Daar heb je een heel groot strand, met langs het strand allemaal cafétjes en discotheken.
Hier wilden we een kijkje nemen, want we waren van plan om die avond uit te gaan in Praia da Rocha. Net toen we lekker op het terras in het zonnetje zaten, zagen we toch een aantal donkere wolken voorbij komen. En ja hoor, daar viel weer heel wat regen.
Dat we die regen nu wel zat zijn, kun je vast wel geloven haha. Ze zeggen dat het vanaf morgen beter gaat worden, nou dat hopen we maar! :)

Zaterdagavond zijn we lekker wezen stappen. Vol goede hoop hebben ’s avonds maar eerst een taxi gebeld. Deze vrouw kon alleen niet zo goed Engels. Om 12u stond er dus ook geen taxi op ons te wachten haha. Wij opnieuw bellen en een halfuur later hoorden we een auto tuten. Deze man verstond niks van ons, ook hij kon geen Engels, maar hij lag helemaal in een deuk om ons geklets. Net als in Nederland wordt het rond 1u, half 2 druk. De jongens hier zijn allemaal stuk voor stuk macho’s. Ze hebben allemaal ringetjes door beide oren. We hebben ze maar even gevraagd waarom ze dat allemaal hebben, of ze dat nu echt mooi vonden, of dat ze het deden omdat iedereen het heeft hier. Het antwoord was: We like it, but it is also Portuguese style. Haha het is dus een Portugese stijl. Naast dat de jongens macho’s zijn, zien de meiden er ook allemaal opgedoft uit. Korte rokjes, blote buiten en hoge hakken. Alles kan en mag hier. Natuurlijk werden we helemaal bekeken toen we een kroeg binnen kwamen wandelen. Mijn blonde haar viel gelijk op. Als je dan ook nog eens merkt dat jongens van 15 jaar interesse in je hebben, kon onze avond niet meer stuk. Wat een lol hebben we gehad. Het Engels is hier trouwens erg slecht van iedereen. Wij dachten dat ons Engels niet goed was, maar als je hier bent, denk je daar snel anders over. Toen we buiten kwamen en zagen dat het al licht was, besloten we om maar naar huis toe te gaan. Het was een geslaagde avond! :)

Zondag hebben we lekker uitgeslapen en zijn Tamara en ik naar Carvoeiro gereden, dat is 1 dorpje verderop hier. Op de terugweg hadden we per ongeluk de verkeerde weg genomen, maar hier waren we achteraf blij van. We zagen namelijk een Aldi. Hier moesten wij natuurlijk even naar binnen. Met onze grote boodschappentas vol boodschappen van de vorige supermarkt, keken de mensen ons maar raar aan. Dit hebben we voor lief genomen, want zagen we daar? Echte spätlese haha. Eindelijk de wijn gevonden die wel lekker is. ’s Avonds hebben we lekker een filmpje gekeken.

Toen we vandaag uit school kwamen zijn we maar even naar onze buren gelopen om kennis te maken. Het zijn Nederlanders die op dit moment bezoek hadden, maar we moesten deze week maar een keer langs komen om een wijntje te drinken en kennis te maken, haha!

Deze week gaan we lekker sporten. Er zit een sportschool 5 minuutjes hier vandaan. We gaan de Zumba en Hiphoplessen uitproberen hier. Ons gesport in de keuken deze week was namelijk niet zo’n groot succes haha.

Ik ga stoppen. Hopelijk wordt het weer hier, maar ook bij jullie snel beter. Ik hoorde al van de koude temperaturen en de sneeuw die jullie ligt. Dan hebben wij eigenlijk niks te klagen.

Op de foto’s zie je ook een upgrade van mijn kamer. Ik ben gepromoveerd haha!

Liefs,
Marlou

• 11 Maart 2013 - 22:54

Selina:

Ooh klinkt leuk, laat me weten over die zumba en hiphop lessen:). Veel plezier! En je zal wel blij zijn dat het hier sneeuwt...:( meh!

• 11 Maart 2013 - 23:10

Marlou:

Zal ik doen!! :)
    Nee ik vind t zielig voor jullie dat t sneeuwt en weer vriest.. gun ik jullie niet hoor haha!
    xxxxxx

• 12 Maart 2013 - 20:31

Susan:

Hoi Marlou en Tamara,
    ben ondanks de regen stinkend jalers op jullie! Portugal is ons favoriete vakantieland, gaan we zeker weer naar toe. Geniet er lekker van! en die zon komt vast wel.
    Groeten, Tonny en Susan.

• 19 Maart 2013 - 10:49

Marlou Schulte:

Haa Susan,
    Wij snappen dat dit jullie favoriete vakantieland is, erg mooi!!
    De zon komt volgende week als we 2 weken vakantie hebben, dat komt goed uit :)
    Dankjewel!!
    xxxxx