Férias oftewel Vakantie!! - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu Férias oftewel Vakantie!! - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Marlou Schulte - WaarBenJij.nu

Férias oftewel Vakantie!!

Door: Marlou

Blijf op de hoogte en volg Marlou

03 April 2013 | Portugal, Sesmarias

Haaa Allemaal,

Sorry voor het nog langere reisverslag dit keer. Ik heb ook zoveel te vertellen haha.

Wij genieten lekker van onze vakantie hier. In Portugal hebben ze 2 weken paasvakantie. Verder hebben ze tot de zomervakantie helaas geen vakanties meer.
In de afgelopen 2 weken zijn Stephanie (vriendinnetje van Tamara) en Jamal hier allebei een weekje langsgekomen. Deze tijd vloog natuurlijk weer. Het was ontzettend gezellig.

Woensdagavond 20 maart kwam Stephanie aan. We hebben haar voor ons huis opgewacht. We waren helemaal zenuwachtig, we vonden het namelijk heel gek dat er iemand uit Nederland bij ons kwam. Toen ze aankwam hebben we haar ontvangen met een dikke knuffel en hebben we haar een rondleiding door het huis gegeven. Daarna hebben we gezellig wijntjes gedronken en zijn we naar bed gegaan. Tamara en ik moesten donderdag namelijk nog naar stage. Toen we weerkwamen, bleek dat Stephanie al lekker bruin was geworden. Ze had de hele dag lekker genoten van het zonnetje. ’s Avonds zijn we met z’n drieën naar de hiphoples geweest. Tamara en ik volgen elke donderdagavond een uurtje hiphoples. We leerden een nieuwe choreo waarbij we een rol achterover op de grond moesten maken. Veel lol en de volgende dag veel pijn hebben we daaraan overgehouden haha.

Vrijdagochtend zijn Tamara en ik nog even naar stage geweest. De kinderen waren vrij die dag. Wieteke zou me even helpen met mijn afstudeeronderzoek en Tamara moest nog wat nakijken. Rond een uurtje of 1 wilden Edu, Wieteke, Tamara en ik graag een frikandel halen. Zo gezegd, zo gedaan. Eerst hebben we een tentje aan het strand van Praia de Grande geprobeerd. Dit strand hadden Tamara en ik nog niet gezien. Het was lekker weer dus hier hebben we even van genoten. Het tentje met de frikandel was helaas dicht. We zijn dus maar doorgereden naar Ferragudo om daar te genieten van een heerlijke Hollandse frikandel. Het was Edu’s laatste dag op de school dus dit hebben we goed afgesloten.

Die middag gingen Stephanie en Tamara een scooter huren voor Stephanie. Matthijs smste me of ik zin had om mee te gaan naar wat mooie plekje hier in Portugal. Dit wilde ik wel. Ik heb een paar mooie plekjes gezien. Daarna hadden we t plan om wat te drinken op een terrasje in Carvoeiro. In Carvoeiro kwamen we Tamara en Stephanie tegen die ook het plan hadden om een terrasje te pakken. We hebben lekker genoten van een wijntje op het terras met z'n 5en. Tamara, Stephanie, Matthijs, Monique (vriendin van matthijs) en ik.

’s Avonds zijn we uit geweest in Carvoeiro. Onze taxichauffeur Adrian heeft ons er heengebracht, wat een lol had hij weer. Op het begin was er nog niet zoveel te beleven. Later werd het gezellig druk. Het was een leuke avond haha.

Zaterdag hebben we uitgeslapen. Daarna zijn we met de toeristische route (langs mooie stranden) naar Aqua gereden. Stephanie moest het mooie shoppingcenter natuurlijk ook gezien hebben. Tijdens de terugweg rond 22.00u (Aqua is elke dag tot 0.00u open) zagen we wat honden midden op de weg lopen. Dat is hier heel normaal. Ik dacht al o god hoe ga ik hier langskomen. Ik voorop, gevolgd door Tamara en Stephanie zijn we er langs gereden. En ja hoor, zoals ik al dacht renden deze honden (5/6 stuks) ons allemaal achterna. Bang dat we waren haha. Onder luid geschreeuw van ons en zo hard mogelijk rijden, raakten we de honden gelukkig kwijt.
’s Avonds zijn we uit geweest in Praia da Rocha. Tamara probeerde Adrian op de heenweg mooie Twentse woorden te leren haha (denk hierbij aan kutteldreajer etc.) Weer had hij de rit van zijn leven.

Zondag hebben we de hele dag in een ligstoel op het balkon gelegen. Het zonnetje scheen!:)

Maandag hebben we de scooter gepakt en zijn we naar de plekjes gereden, waar ik die vrijdag al geweest was. Helaas wist ik niet meer helemaal goed de weg, maar met een grote omweg zijn we toch op de plek gekomen haha. “Tja, sorry dames maar ik dacht echt dat we rechtdoor moesten i.p.v. rechtsaf”. “Geeft niet Marlou alles lijkt ook zo op elkaar he”. Hahah. We zijn eerst naar Praia da Senhora da Rocha (vrouw van de rotsen) gereden. Dit is een plekje waar je ontzettend ver kan kijken en allerlei stranden ziet. Je kunt hier ook een kaarsje aansteken, wat wij natuurlijk wel even gedaan hebben. Een superplek is dit. Daarna zijn we doorgereden naar Praia da Marinha. Hier heb je een wandelroute waarbij je boven op de rotsen loopt en het uitzicht hebt op verschillende rotsen en strandjes. Ook een aanrader.

Maandagavond kwam Jamal eindelijk. Op het vliegveld stond een auto voor hem klaar. Via de navigatie zou hij bij ons huis komen. Aangezien er in Portugal meerdere dorpjes zijn die Sesmarias heten, ging dit niet zoals gepland. Na wat gemiste programma’s, smsjes, telefoontjes, etc. verder, was hij daar dan eindelijk. Na een dikke knuffel hebben we hem binnengelaten.
Dinsdag zijn we met z’n 4en naar Lagos gereden. Het was Stephanies laatste dagje. Die dag begon het te regenen en dat stopte ook niet meer helaas. We hebben door het stadje gelopen, waar we zo doorheen waren en hebben op een terrasje wat gegeten. Dit eten was zo vies dat iedereen het heeft laten staan. We hadden het erover om weg te lopen zonder te betalen. Stephanie en Tamara wisten niet dat Jamal al betaald had. Wij hun overhalen om weg te lopen, want we gingen toch niet voor dat vieze eten betalen? Na veel getwijfel zijn we toch weggelopen. Haha zoals Tamara zei: “Try before you die”. Toen Jamal zei ze komen achter ons aanrennen, vonden Stephanie en Tamara het toch wel eng worden en renden ze snel een steegje in waarna Jamal en ik keihard moesten lachen. “Hahah grapje, we hebben allang betaald!” Hier moesten Tamara en Stephanie ook wel om lachen.
Daarna zijn we doorgereden naar Ponte da Piedade. Wauw, na alle mooie dingen gezien te hebben dachten we het kan toch niet mooier dan we al gezien hebben. Dit was toch het geval, met een trap kon je naar beneden lopen waar je zowat in de rotsen stond op het water. Heel gaaf. De trap terug was wat minder, maar je moest er wat voor over hebben.

Woensdag zijn we naar Faro gereden waar we Stephanie hebben afgezet op het vliegveld. Daarna zijn Jamal, Tamara en ik doorgereden naar Faro. Het zonnetje scheen gelukkig vandaag wel. We hebben hier rondgelopen, geshopt en op een terrasje wat gegeten. Weer was het niet te eten. Onze les hebben we nu wel geleerd. Ga niet op een terrasje zitten waar je niet precies weet wat je krijgt. Op de terugweg zijn we naar het grote shoppingcenter van Faro geweest: Forum de Algarve.

Donderdag zijn we naar Albufeira gereden. Hier was het heerlijk weer. We hebben over het strand gelopen en daarna hebben we cocktails gedronken op een heel mooi terras. Dit terras was het balkon van het restaurant dat beneden zat. We hadden het uitzicht op de zee. Super mooi. Het ultieme vakantiegevoel kwam nu toch echt wel naar boven.

Vrijdag was het heel slecht weer. Mist, bewolking en regen. Wij vonden het wel een mooie dag om naar de Monchique te rijden. Dit is een stadje op de hoogste berg hier. De weg erheen was al gaaf. Midden door de bergen en alleen maar omhoog. Na wat rondgelopen te hebben begon het weer keihard te regenen. Door de regen werd het ook hier erg mistig. Op een gegeven moment konden we niet verder kijken dan 50 meter. Natuurlijk ook niet heel slim van ons om hierheen te gaan terwijl het regent haha. Na een lekker ijsje te hebben gekocht zijn maar terug gereden en hebben we in Carvoeiro lekker gegeten.
Die avond zijn we ook uitgeweest in Carvoeiro. Bij elk drankje dat je bestelde kreeg je een prijsje van het merk Monster (energiedrink). Nou we hebben wat prijzen voorbij zien komen: Keycoards, t-shirts, condooms, mutsen, etc. Met vele prijzen stond Adrian alweer op ons te wachten. Hij vond het maar mooi dat we al die prijzen hadden gekregen. Eenmaal thuis aangekomen vond Tamara het een goed plan ons zwembad eens uit te proberen. Jullie gaan eerst daarna ga ik wel zei ze. Oke is goed zeiden Jamal en ik (wij hadden al in ons hoofd, wij gaan niet maar doen net alsof we gaan dan springt Tamara wel). Toen we bij het zwembad stonden bood Tamara een mooie kans aan Jamal aan haar in het water te gooien. Tamara liep over de zwembadrand langs Jamal, zich van geen kwaad bewust dat Jamal haar erin kon duwen met 1 klein tikje. Natuurlijk zag Jamal zijn kans. Haha daar lag Tamara midden in het zwembad.

Zaterdag hebben we Jamal allerlei strandjes laten zien hier. Daarna zijn we uit eten geweest in Praia da Rocha. Hmmmm heerlijk gegeten. Dit maakte het slechte eten in Faro en Lagos wel weer goed.

Zondag hebben we niet veel gedaan. Alleen een paar boodschapjes en naar Aqua geweest voor n lekker ijsje haha. Dit was alweer het laatste dagje van Jamal. Helaas heeft hij de week dat hij hier was niet echt lekker weer gehad.

Maandagochtend ging de wekker al vroeg. Tijd voor Jamal om te gaan. Wat gek weer. Eerst is het gek dat er iemand uit Nederland komt bij ons, maar het is net zo gek als diegene dan weer naar huis gaat. Gelukkig hebben we erg genoten deze week. Na een paar dikke knuffels moest hij dan toch echt gaan.

Maandag en dinsdag hebben Tamara en ik lekker genoten van het zonnetje. Het was gewoon warm. Heerlijk dit.
Vandaag en morgen gaat het regenen. 2 dagen de tijd om dus maar eens goed met school bezig te gaan. Deze week zijn Stef en mama ook nog jarig. Gefeliciteerd allebei :)

De tijd vliegt. Dit wordt de zesde week al hier.

Veel liefs van mij

• 25 April 2013 - 22:13

Silvia:

Hoi Marlou,

Als ik al je verslagen lees, is het toch echt top daar. Lekker genieten en veel lol.
    Je zit daar toch wel voor je afstudeerstage?
    Gisteren op de verjaardag van Erna heb ik jou moeder nog gesproken.
    Zij heeft afgelopen weekend ook echt genoten.
    Super weer gehad en veel leuke dingen gedaan.
    Ik heb foto's gezien van jullie dolfijnentocht, geweldig!
    Daar kun je toch mooi op terug kijken.
    Wel speciaal dat je eigen familie jou kwam bezoeken.

Hier in Beuningen is alles oké.
    Ik vind het leuk dat je met de familie bbq terug bent, kunnen we mooi
    bijkletsen. Je hebt vast nog veel meer te vertellen.
    Veel plezier nog en suc6 met je stage.

Groetjes, Rudy, Stan, Maud en Silvia